Het plantenassortiment kan voor retailers een veel grotere omzet genereren: met een merk als MoreLIPS. Groene en bloeiende planten die als merkartikel worden verkocht geven een consument de zekerheid van kwaliteit. En de aantrekkelijke verpakking van MoreLIPS verhoogt de emotionele waarde die planten van huis uit al hebben.
De trends zijn duidelijk: het interieur en de gezelligheid thuis krijgen meer prioriteit. Planten staan hoger dan ooit op het boodschappenlijstje van uw consument. Een groot deel van de plantenverkoop gaat al via het retailkanaal. Maar het aandeel kan nog spectaculair groeien. De introductie van een merk in een winkel maakt van naamloze groene en bloeiende planten ineens een merkartikel. Een merk dat herkenbaar is. Dat uitnodigt tot herhalingsaankopen. Of tot probeeraankopen van een ander product in het assortiment. Dat is nog maar één aspect van MoreLIPS.
Altijd het actuele assortiment in de winkel
Met MoreLIPS heeft u altijd de plantenhits van dit moment in het schap. 80% van het assortiment omvat de hardlopers in het groene en bloeiende assortiment, 20% is voor de nicheproducten die er - ook letterlijk - kleur aan geven. Continue monitoring van actuele verkooptrends houdt de MoreLIPS-collectie up-to-date. Door de open communicatie tussen u als retailer, exporteur en MoreLIPS vinden veranderingen in consumentenvoorkeuren snel hun weg naar de winkel.
Groene en bloeiende planten met een premium uitstraling
MoreLIPS brengt niet alleen eenheid in het schap. We creëren ook toegevoegde waarde: de meerwaarde van een premium product. De chique vormgeving en hoogwaardige verpakking zijn een boost voor de emotionele betekenis die planten toch al hebben. Een consument zal eerder geneigd zijn die plant als een cadeau voor zichzelf te zien. Of om weg te geven aan iemand die haar of hem lief is. Die extra toegevoegde waarde vertaalt zich vooral onderaan de streep: als extra marge voor u, als retailer.
MoreLIPS staat ook voor meer waarde
We denken als ervaren category manager mee over schapoptimalisatie. We wisselen marktkennis actief uit om uw assortiment up-to-date te houden. We investeren in goede relaties met onze toeleveranciers, de kweker: zo bent u verzekerd van continuïteit in het schap. Met een innovatief oog kijken we naar assortimentstoevoegingen, zowel qua planten als qua presentatie.
Inspelen op acties en speciale dagen
Regelmatig uw consument triggeren met een verkoopactie? Door de grote slagkracht van MoreLIPS zijn orders in grote volumes geen probleem. Van inkoopplanningen kunt u op aan. Op dagen als Moederdag, Valentijn en Pasen trekt u de consument actief naar het MoreLIPS-schap, met aangepaste verpakkingen. Ook seizoensproducten vinden hun weg naar uw retailformule.
Een open relatie tussen kweker, retailer & exporteur.
Als retailer, kweker en exporteur optimaal met elkaar samenwerken, is 1 + 1 + 1 geen 3 maar 4. Daarom doen we zaken vanuit een open, transparante relatie. Regelmatig overleg houdt relaties actueel en scherp. En door de nauwe banden tussen retailer, exporteur en MoreLIPS gaat geen informatie verloren. Afspraken zijn afspraken.
Consumenten willen de zekerheid van een duurzaam geteeld product. MoreLIPS ook. Daarom werken we uitsluitend met kwekers die hun verantwoording nemen voor mens, milieu en maatschappij. Al onze kwekers produceren volgens het MPS-Global GAP keurmerk, en voldoen daarmee aan strenge criteria om hun product op de markt te brengen.
Ook meer waarde in het schap?
Met MoreLIPS gaat het plantenschap écht groeien. Wilt u weten hoe? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.